Sunday 8 April 2012

BALI - HOTEL


yeeyeeey... 1.Tiket kapal terbang - SETTLE

Sekarang masuk ke langkah seterusnyer iaitu mencari hotel tg marbeles,bersih,xder star pun tak per,dekat dengan kawasan tarikan tourist tapiiiii mesti MURAH....kalu tak murah tak menjadi la trip ni nanti kan.Sebagai traveller kelas nak masuk pertengahan,hotel bidget menjadi pilihan.

Dalam dok surf online mencari bilik yang murah tu terjumpa la dengan Tune Hotels. Bilik hotel nyer memanglah bersih dan murah,tapiiiiii semua benda nak kena add-in. Kalu korang semua jenis yang backpack habiss,tak perlu la add-in aircond,towel,tv dan yg lain2 tu..Buat habiskan duit jer.Sebabnyer korang akan spend masa yang banyak dengan activiti diluar,jadi,sila jimatkan duit anda ya.

Proses membeli bilik pun bermula.Salah aku gak tak membaca betul2 arahan yg diberikan. aku pun procees la ngan booking.time ni harga bilik baru IDR489,000 bersamaan RM164 untuk 5hari 4malam termasuk toiletries dan aircond.YAAAA 5HARI 4 MALAM YAAAA.Kenapa?tak percaya???ni baru betul-budget budget.
Time ni dah excited nk perabihkan prosese booking ni..last-last skali,time nak bayar..rupanya kena bayar ngan kad gores dan bayar kemudian,,huwwaaaaaa. Aku maner ada kad gores dan bayar ni.aku dah bertahun band kad gores ni.

Terpaksa la aku cari alternatif lain untuk beli gak bili ni.Terpaksa la aku mintak tolong kat kawan aku sorang ni untuk belikan bilik dengan menggunakan koad gores dia.Nasib baik dia boleh tolong, tapi belah malam jer la.Aku dah tak kisah.asalkan aku dapat bilik tu.Banyak dugaan time nak beli bilik ni,tak boleh nak ubah nama pembayar la,kena register la,salah account dan macam-macam la.Last-last 2am baru tiket berjaya dibeli.Tapi agak sedih gak sebab pricenyer dah naik.Jadi harga tiket bilik di Tune Hotels Kuta adalah RM185.00.


No comments:

Post a Comment