Sunday 20 April 2014

SOLO TRIP JAPAN - DAY 2 MIYAJIMA SHRINE

Moshi moshi
Hari ke 2 plannya nak pergi ke Hiroshima!!!
Semalam sebelum balik saya sempat untuk exchange voucher JR Pass untuk pergi ke Hiroshima ni.Excited benarnya sebab first time naik Shinkansen nih.Saya terus reserve seat sebab malas nak berebut seat dengan passenger yang lain.Untuk reserve seat,tiada caj tambahan dikenakan.cuma perlu ker kaunter untuk buat tempahan.Untuk trip saya buat day trip jer. Pergi pagi dan balik petangnya.

Kawan tanyer kenapa Hiroshima???
1sebab jer kenapa Hiroshima.Sebab teringin sangat nak tengok kesan penangan bom atom kat sana.Bila sampai kat kawasan bom atom nih,serius semuanya senyap jer.Ramai manusia tapi tak bising langsung.
Maybe sebab hormat pada kawasan ni kut.

Untuk sampai ke Miyajima shrine ni kena naik train lain pulak. Train ni dalam masa station yang sama semasa turun dari shinkansen tadi.Dah sampai station Mijaguchi, jalan kaki dalam 10 minit untuk sampai ke terminal ferry. Naik ferry tak sampai 15 minit dan tadaaaaa…sampai  la kat Miyajima Shrine ni. Untuk pengetahuan,Shrini ni terletak kt pulau.Sebab tuh kena naik ferry.Dan kos untuk pergi balik ada FREEE sebab dah termasuk dalam JR Pass.


































No comments:

Post a Comment