Sunday 20 April 2014

SOLO TRIP JAPAN - SAKURA DAY 1

Japan!!!
Masih tak percaya boleh sampai ke Jepung!!!
Selama nih asik kagum jer ngan orang ramai yang mampu bercuti di jepun sebab jepun bukan dalam travel list dan dalam kepala dah dipengaruhi ngan cakap-cakap orang ramai yang kata mahallll giler nak bercuti ke jepung nih.Teringin jugak nak tengok kecanggihan bandarnyer,budaya dorang.Kesimpulanyer kena experiance sendiri baru boleh cakap lebih.Dan YA , kos untuk ke jepun dalam katogeri medium.Tak la semahal dengan costing yang saya dah buat untuk ke negara Europe.Last enry baru saya share mengenai planning dan cost ya.

Trip nih boleh di kira sebagai un-plan.Balik dari Korea,ada duit terlebih,pikir-pikir nak buat apa,gatal bukak web AA, tetiba jumpa tiket murah. Tak pikir banyak,terus proceed ngan payment.
Dapat la tiket KL - Osaka - Tokyo - KL.Macam gitula permulaan trip sakura nih.Dan YA lagi ..saya pergi seorang diri lagi kali nih.

Planning masa sangat penting.Disebabkan trip ni dirancang pada musim sakura, maka chance untuk melihat sakura amat la tipis sebab Sakaru hanya bloom dalam masa seminggu sahaja. Kalau tak reti nak bajet masa untuk travel,alamatnya nampak ranting atas  pokok, bunga atas tanah jer.Osaka contohnya, waktu sampai bandar Osaka, frust jugak benarnya sebab takde langsung bunga sakura yang ada.Tapi pada kesokannya apabila saya melawat Hiroshima, Alhamdulililah. Dah rezeki saya untuk melihat bunga sakura kembang.

Trip Jepun ni jugak la first time saya tidur dalam dorm. Female dorm ya.Permulaanya risau jugak jika dapat room mate yang tak reti nak respect room mate lain.Tapi Allhamdulillah,perangai semuanya sangat sopan santun.Silent.Balik dorm hanya untuk mandi dan tidur jer,termasukla saya.






Train ticket to Hostel

 Train Station

 Nearby Hostel








No comments:

Post a Comment