Thursday 7 November 2013

AUTUMN AT SEOUL - THE DAY

Kali nih aku nak share pulak trip solo aku yang ke 3. Kali nih aku pilih untuk terbang ke Korea Selatan.Aku pilih Korea nih sebab bila aku tengok drama dorang, lokasi dorang berlakon tuh sangat cantik.Itu yang membuatkan aku nekad nak tengok dengan mata sendiri.

Trip solo aku ke Seoul bermula dari 27th October - 4th Nov 2013.Sepanjang 4- 5 bulan sebelum aku berangkat,aku memang study jer pasal Korea ni.Masa buat research pasal Korea banyak benda nak kena pikir.Antaranya
  • Nak tempat tidur yang murahhhhh tapi dekat dengan bandar,dekat dengan station subway, mesti selesa,mesti bersih dan mesti ada wifiiii
  • Tempat nak lawat sangat banyak, tapi masa tak banyak mana pun
  • Nak makan apa ker sana? Itu la soklan yang orang sekeliling  semua tanyer aku
  • Dan soklan yang dapat vote sangat tinggi 'tak takut ker gi jalan negara orang sorang-sorang'..Ermmm..jawapan nyer aku kasik dlaam entry yang terakhir nanti yer
Jadinya pada 26th malam nya aku dah berangkat ke LCCT sebab flight aku jam 1am. Aku excited sangat  dah time nih.. nak jejak korea tuh..Aku tengok orang sekeliling aku pon samer excited macam aku. 


Macam biasa ,kalau keluar negara kena isi form ini dengan lengkap.kalu tidak noona imigresen suruh kita isi semula.

Aku pun dalam flight tuh duk tido bangun tido bangun jer la. excited punya pasal kan. Paling best time dalam flight nih adalah bila dekat-dekat nak jam 5 am korang akan nampak sunrise yang macam kat bawah ni.Subhanaallah.Bersyukur sangat diberi kesempatan untuk melihat . 


Dalam jam 7.20 am, kasi selamat mendarat di Incheon airport.


Dah selesai imigresen semua,aku terus proceed pergi ke hostel yang aku dah book beberapa awal bulan yang lepas.

No comments:

Post a Comment