Monday 7 May 2012

BALI - SAMBUNGAN TRAVEL SOLO KER???

Sambungan dari kisah BALI - TRAVEL SOLO KER???, yang dah terlepas boleh baca kt sini , aku dah dapat geng nak pergi travel sesama yeeeyyyy Bukan sorang ,tapi 2 orang sekali gus!!!
Syukur,akhirnya ada gak geng yang akan follow sekali.Bukan apa,pasal tiket dan hotel aku tak risau sangat, yang aku pening adalah pasal kos sewa kereta.Boleh hilang moob bila terkenang kos sewa kereta kat sana.Ok,sekarang aku senaraikan benda yang aku belum settlekan sebelum aku pergi ke Bali.Macam nak pergi bulan depan jer

1.Sewa Mobil/Pak Supir/Tourguide
Pergi Jakarta dan Bandung dulu aku tak risau langsung pasal transport sebab bluebird senang nak dapat,pergi Bali aku memang akan pakai tour guide sebab ini pulau perlancongan and harga semuanya mencekit darah.Sehari hargasewa kereta dah mencecah RM120. Kalu 3hari  x 1 pax dah berapa??Jatuh miskin terus aku dibuatnya.Sebab tu aku kena cari geng untuk pergi ke Bali ni jugak. Bab sewa mobil merangkap Pak Supir/Tourguide,aku dah arrangekan dengan Pak Isme.Dari review yang aku dapat dari forumer kat Cari,nampak banyak sangat komen yang positif.

2. Flight ticket & add on
Bab tiket,aku akan adjustkan tempat duduk aku dari 16A kebelakang lagi.Aku terpaksa ubah sebab kalau aku remain kat 16A tu,aku tak boleh nak amik view yang cantik dari atas kapal terbang sebab dia betul2 dekat  belah sayap.Luggage pun nanti nak gerak baru la aku akan tambah.Buat  masa ni aku tak tahu lagi nak amik berapa kilo.Awal February masa pergi Bandung aku amik 30kilo.Tapi time tu memang niat nak shopping pun hehehe

3.Hotel
Dah settle,boleh baca kat sini ya

No comments:

Post a Comment